Att kunna leda sig själv på jobbet är viktigt för att kunna må bra och hitta balans i vardagen. Genom att bli medveten om vad du motiveras av, hur du fattar beslut, prioriterar, samarbetar med andra, tar hand om dig och skapar utrymme för återhämtning, stärker du ditt självledarskap.
Ett bra självledarskap hjälper dig att lyckas bättre på jobbet och samtidigt må bra
Vi är alla ansvariga för att se till att vi mår bra och orkar jobba. Vi behöver till exempel sova för att komma utvilade och pigga till jobbet. Det har vi ansvar för. Och om stressnivån är för hög och vi inte kan prioritera bort själva måste vi berätta det för vår närmsta chef. Vi har även ett gemensamt ansvar tillsammans med våra kollegor för att skapa en trevlig arbetsmiljö. Ibland är det extra utmanande att leda sig själv och då kan det vara nyttigt att bli coachad för att utveckla sitt självledarskap. Vi inspirerar och stöttar både individer och grupper.
Kontakta oss via formuläret nedan om du vill veta mer om hur vi kan hjälpa er att stärka självledarskapet hos medarbetarna.